Tee syy juhlaan!
Illat pimenevät, mutta ei se mitään! Syksyn juhlakausi ulottuu lokakuulta joulukuun loppuun, ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti. Mitä jos kutsuisit ystävä- tai työporukan ikimuistoiseen illanviettoon, tai kokoaisit vaikkapa yhteistyökumppanisi yhteisten elämysten äärelle? Kun käynnistät suunnittelun ajoissa yhdessä tapahtuma-ammattilaistemme kanssa, ehdit nauttia itsekin. Järjestämme ryhmällesi mieleenpainuvan illan, oli kysymys sitten muutaman henkilön intiimistä tilaisuudesta tai 150 vieraan istuvasta illallisesta.
Joulun maut kokoukseen – with a twist, tietenkin
Joulun odotus on herkkusuiden juhlaa. GLO Hotelseissa lähestyvän juhlan voi aistia myös kokoustarjoiluiden kutsuvissa tuoksuissa ja mauissa. Sekä GLO Hotel Kluuvissa että GLO Hotel Artissa voit tarjota vieraillesi joulun alla kausimakuja tuoreella tavalla yhdistelevän Christmas meeting lunchin. Joulukuussa myös kokousaamiaisbuffet saa jouluisia vivahteita – with a twist, tietenkin.
Pikkujoulut 2019: trendeinä ohjelmallisuus ja oivaltava kattaus
GLO Hotel Art ja GLO Hotel Kluuvi ovat suosittuja pikkujoulujen viettopaikkoja – eikä ihme. GLO Hotel Artissa juhlitaan upean kivilinnan tarinoita tihkuvissa tiloissa. Yhtä lailla ainutlaatuiset puitteet tarjoaa ydinkeskustan GLO Hotel Kluuvi, jossa juhlakansa nautiskelee Aleksin jouluvalojen tuikkeessa. Ei huono!
Vinkkejä juhlien järjestäjälle
Poimi GLO Hotel Artin ravintolapäällikkö Samu Honkasen GLOistavat vinkit onnistuneen tapahtuman järjestämiseen!
1. ALOITA KOHDERYMÄSTÄ JA TILAISUUDEN SYYSTÄ
Suunnittele tapahtuma kohderyhmä ja tavoitteet mielessäsi. Minkälaiselle ryhmälle tilaisuutta järjestät? Miten heidät voisi yllättää? Mikä tapahtuman tavoite on ja mikä olisi parasta, mitä juhlissa voisi tapahtua?
2. SUUNNITTELE HUOLELLISESTI JA AJOISSA
Hyvä pohjatyö luo vankan perustan, jonka varaan on helppo rakentaa sujuva ja elämyksellinen tapahtumakokonaisuus. Muista aloittaa riittävän ajoissa – silloin myös kiinnostavimmat tilat ja ohjelmat ovat vielä saatavilla.
3. TEE REALISTINEN BUDJETTI JA VARAUDU PUSKURILLA
Varaudu realistisella budjetilla ja varaa siihen myös pieni puskuri – yleensä suunnitelmien edetessä tulee lisää loistavia ideoita. Kun kerrot budjetista avoimesti tarjouspyynnössäsi, myös palveluntarjoaja pystyy vastaamaan siihen parhaalla mahdollisella tavalla.
4. TEEMA AUTTAA SUUNNITTELUSSA
Valitse juhlille yhtenäinen teema, ja aloita tunnelman rakentaminen jo tapahtuman kutsusta. Kantava teema lisää tapahtuman elämyksellisyyttä, helpottaa kokonaisuuden suunnittelua ja auttaa myös vieraita esimerkiksi asuvalinnoissa.
5. JÄTÄ AIKAA SEURUSTELULLE
Jätä illan kulkuun riittävästi aikaa vapaaseen seurusteluun. Työkavereiden kanssa yhdessä oleminen on viime kädessä tärkein osa yritysjuhlia.
6. DELEGOI JA JOHDA
Älä yritä tehdä kaikkea yksin vaan delegoi tekemistä myös muille tiimin jäsenille. Käytä suunnittelun tukena yksityiskohtaista muistilistaa ja aikatauluta tekeminen huolellisesti. Kommunikoi työnjako tiimille ja yhteistyökumppaneille niin selvästi, että kaikilla on varmasti yhteinen käsitys vastuunjaosta ja siitä, mitä ollaan tekemässä. Voit ottaa kumppaniksi myös tapahtumatoimiston, joka hoitaa tilaisuuden avaimet käteen -periaattella. Näin pääset itse helpoimmalla ja juhlat onnistuvat varmasti.
7. OSALLISTA VIERAAT
Osallistavat elämykset ovat upeita ja mieleenpainuvia. Parhaiten ne onnistuvat, kun toteutuksen tilaa ammattilaiselta.
8. MUISTA JÄLKIHOITO
Give-away, kiitosviesti, palautekysely – hyvä tapahtuma on kokonaisuus, jota muistellaan vielä paljon sen päättymisen jälkeenkin. Mieti, miten osallistujille jäisi hauska ja konkreettinen muisto tapahtumasta. Entä voisiko tilaisuudelle luoda oman hashtagin, jonka avulla illan kuvasatoa saataisiin talteen monen osallistujan linssin läpi?